آشنایی با پمپ های آتش نشانی

فهرست مطالب

امروزه یکی از پیش نیاز های اصلی دریافت پایان کار برای ساختمان ها، تجهیزات آنها به سامانه های اطفاء حریق آبی از نوع اسپرینکلر می باشد. این سامانه ها در یکی از طبقات اصلی ساختمان که معمولا طبقه -1 و یا پشت بام است به یک پکیج تامین کننده آب متصل هستند که بسته به نوع، طراحی و کاربرد آنها توسط مهندسین با تجربه طراحی و اجرا می گردد. از جمله این تجهیزات می توان به پمپ اصلی، پمپ کمکی، مخزن آب، مخزن تحت فشار و شیرآلات پمپ خانه اشاره نمود. از آنجاییکه مهم ترین عضو این مجموعه، پمپ های آتش نشانی می باشند، لذا مقررات مدونی برای آنها در سازمان آتش نشانی تدوین و ابلاغ گردیده است. کلیه پیمانکارن می بایست این ضوابط را ملاک عمل خود قرارداده و طراحی، تامین و اجرا را بر اساس این قوانین انجام دهند.

بر اساس ضوابط سازمان آتش نشانی تصرف ساختمانی از نوع S2، S1 و S3 تعریف شده که بر اساس متراژ، نوع کاربری و ارتفاع ساختمان می باشد. پمپ اصلی تصرف S3 طبق الزامات سازمان آتش نشانی می بایست ازنوع فهرست شده (دارای استاندارد UL/FM) باشد.

متدوال تری پمپ های آتش نشانی برای پروژه های ساختمانی دو نوع END-SUCTION و SPLITCASE می باشند که بسته به ظرفیت مورد نیاز پروژه قابل طراحی و تامین هستند. پمپ های آتش نشانی با یک موتور پر قدرت جهت تامین گشتاور مورد نیاز کوپل می گردند که این موتور با توجه به مولفه های پمپ قابل انتخاب است.

جهت تامین آب اولیه لوله ها و به منظور جلوگیری از استارت خوردن مداوم پمپ اصلی (و استهلاک بیشتر) از پمپ جوکی یا کمکی استفاده می گردد. در هنگام قطعی برق می بایست برای بوستر پمپ های آتش نشانی یک راه حل آلترناتیو در نظر گرفت. این راه حل آلترناتیو پمپ دیزل بوده که مشابه پمپ اصلی است ولی به جای جریان الکتریکی با سوخت دیزل کار می کند.

شرکت مهندسی پیراپاد آپادانا به عنوان نماینده انحصاری کمپانی PUMPSENSE و مورد تایید سازمان آتش نشانی مفتخر به تامین پمپ های آتش نشانی فهرست شده (دارای استاندارد UL/FM) جهت تصرف S3 بوده و همواره در راستای تامین این نیاز مشتریان گرامی می کوشد.

 

جدیدترین محصولات

محصولات و خدمات

مقالات جدید