چرا از سیستم اطفاء گازی IG55 /IG541 استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

در دنیای کنونی لزوم حفاظت جان و مال افراد در برایر حریق همواره مورد توجه قرار گرفته است. لزوم پیشگیری از حوادث ناشی از گسترش حریق و اطفاء در مراحل اولیه جزو دغدغه های اصلی کارفرمایان بوده تا خسارات ناشی از آن را به حداقل برسانند. از این رو سازمان های بین المللی مانند NFPA (سازمان جهانی حفاظت در برابر حریق) دستورالعمل ها و ضوابطی را تدوین نمودند تا کلیه طراحان و تامین کنندگان در دنیا بر اساس این دستورالعمل ها و ضوابط، نسبت به طراحی و تامین سیستم های اطفاء حریق اقدام نمایند.
سیستم اطفاء حزیق اتوماتیک گازی IG541 و IG55 جزو سیستم هایی است که ضوابط آنها در NFPA2001 ارائه گردیده و دارای مزایای زیر می باشد:

  • بدون اثر شیمیای و خورندگی برای تجهیزات یا خطر برای انسان در هنگام تخلیه (در صورت رعایت غلظت طراحی و رعایت مدت زمان مجاز حضور افراد در NFPA 2001)
  • امکان شارژ مجدد سیلندرها پس از تخلیه در داخل کشور و بدون نیاز به تاییدیه از مرجع ثالث (THIRD PARTY)
  • امکان استقرار سیلندرها در محلی دورتر از اتاق تخلیه به علت فشار بالای تخلیه و عدم افت فشار
  • خروج ماده اطفاء از نازل در فار گازی و عدم امکان مایع شدن پس از تخلیه (به حداقل رسیدن احتمال عدم عملکرد ماده موثره اطفاء)
  • به حداقل رسیدن امکان تقلب در سیلندر توسط سودجویان و لزوم ارائه تجهیزات اصلی با قابلیت تحمل فشار 300 بار و 200 بار

در هر حال استفاده از سیستم های پیشرفته اعلام و اطفاء حریق نیازمند رعایت کردن ضوابط و استانداردهای ارائه شده از طرف سازمان آتش نشانی و سازمان بین المللی NFPA بوده و طراحی می بایست توسط متخصصان و مهندسان با تجربه صورت پذیرد. همچنین تامین این تجهیزات می بایست با ارئه گواهی های معتبر از گمرک و کمپانی سازنده و توسط شرکت های با سابقه در این زمینه انجام پذیرفته تا ریسک عدم کارایی سیستم به حداقل برسد.

شرکت پیراپاد آپادنا به عنوان نمایندگی انحصاری سیستم های اطفاء حریق GIELLE ایتالیا در ایران (مورد تایید سازمان آتش نشانی)، کلیه تجهیزات فوق را از کمپانی اصلی تامین می نماید.
این شرکت با تکیه بر متخصصین مجرب خود در حوزه اعلام و اطفاء حریق آماده ارائه خدمات مشاوره و اجرای سیبستم های فوق بر اساس استانداردهای روز ایران و جهان می باشد.

جدیدترین محصولات

محصولات و خدمات

مقالات جدید

اخبار و مقالات

آشنایی با پمپ های آتش نشانی

امروزه یکی از پیش نیاز های اصلی دریافت پایان کار برای ساختمان ها، تجهیزات آنها به سامانه های اطفاء حریق آبی از نوع اسپرینکلر می